Wiem, zaniedbuję ostatnio bloga, ale przyszła jesień i pewnie przesilenie, bo nie mam weny na pisanie.
Wczoraj zmuszony coraz gorszym działaniem mojego komputera po 4 latach zdecydowałem się na reinstalację systemu i zmianę na Win10 czego szczerze żałuje i obiecuję poprawę.
W Thunderbirdzie (Programie pocztowym) miałem utworzone kilka folderów lokalnych oraz podpięte 10 kont(Tak, natworzyło się tego trochę przez lata).
Nie chcąc dodawać tego wszystkiego po kolei oraz tracić lokalnych wiadomości wykonałem kopię całego folderu Thunderbirda z appdata/roaming oraz /local.
Poszukiwałem w internecie informacji jak dobrze to zrobić, ale finalnie i tak musiałem dojść do tego sam, bo poradnik się nie sprawdził więc postanowiłem sklecić własny i go tutaj umieścić.
Zobaczymy, czy umiem jeszcze pisać w podobnym stylu jak pisaliśmy na BP lata temu.
How to?
Przed reinstalacją należy skopiować folder Thunderbirda. z appdaty.
Wystarczy w programie wybrać opcję Informacje dla pomocy technicznej a następnie kliknąć na Otwórz folder z profilem.
Cofamy się o 1 poziom, zaznaczamy wszystkie pliki i kopiujemy je do nowego folderu.
Po instalacji Thunderbirda próbowałem wkleić cały folder appki z Appdaty, gdy to nie pomogło postanowiłem wrzucać sam profil, ale nic to nie dawało. Klient pocztowy tworzył sobie nowy.
Nie chcesz po dobroci, to będzie po złości!
Aby wszystko działało poprawnie, należy nacisnąć Windows+R a następnie wpisać:
%appdata%\Thunderbird
Otworzy się nam folder z danymi aplikacji.
Następnie wybieramy folder Profiles. W nim kolejny podfolder nazwany losowym ciągiem znaków np znakilosowe.default.
Po otworzeniu folderu zaznaczamy wszystkie pliki(CTRL+A) i usuwamy na wszelki wypadek trwale(shift+Delete).
Następnie wchodzimy w naszą kopię, wybieramy profil, zaznaczamy wszystkie pliki w jego folderze i wklejamy do nowego otwartego wcześniej.
Później możemy już uruchomić Thunderbirda.
Po pierwszym uruchomieniu wyświetli się nam mały bałagan w folderach i mogą pojawiać się błędy od strony serwera pocztowego.
Wystarczy odczekać minutę i zrestartować aplikację. Wszystko powinno wrócić do normy. No… przynajmniej u mnie tak właśnie było.
Jeśli powyższy poradnik nie pomógł, możesz podmienić także cały folder Thunderbirda w Local i wykonać powyższe czynności jeszcze raz.